Remont dworca kolejowego w Bieruniu Nowym.
Na rok 2019 planowane jest rozpoczecie prac związanych z gruntownym remontem dworca PKP w Bieruniu Nowym i przystosowaniem go na potrzeby tzw. Centrum Przesiadkowego. Obecnie trwa postepowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy, który zrealizuje tą długo wyczekiwaną inwestycję.
Ogłoszono przetarg na realizację zadania pn.
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w budynku dworca PKP w Bieruniu Nowym oraz na terenie przyległym na potrzeby utworzenia centrum przesiadkowego w ramach projektu pn. „Kompleksowa strategia niskoemisyjna przeciwdziałająca zmianom klimatu na terenie gminy Bieruń obejmująca budowę dwóch zintegrowanych centrów przesiadkowych w dzielnicy Bieruń Nowy i Bieruń Stary – etap I”.
Przypomnijmy, że miasto Bieruń pozyskało ponad 6 milionów złotych dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 realizację całego, kilkuzadaniowego projektu pn. „Kompleksowa strategia niskoemisyjna przeciwdziałająca zmianom klimatu na terenie gminy Bieruń obejmująca budowę dwóch zintegrowanych centrów przesiadkowych w dzielnicy Bieruń Nowy i Bieruń Stary – etap I”.
Szeroko zakrojony projekt zakłada:
- Gruntowny remont dworca kolejowego
- Zaadaptowanie budynku gospodarczego stojącego obok dworca m.in. na funkcjonalną rowerownię
a także:
- Wykonanie oświetlenia drogi rowerowej biegnącej pomiędzy Bieruniem Starym a Bieruniem Nowym (od ulicy Kościelnej do ulicy Baryki)
- Utworzenie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Turystycznej – do ulicy Św. Kingi do istniejącej drogi rowerowej Bieruń Nowy – Bieruń Stary
- Wybudowanie nowoczesnej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Węglowej, komunikującej obecną drogę rowerową łączącą część starobieruńską i nowobieruńską z Plantami Karola.
Zakres prac obejmuje m.in.:
- Zmianę sposobu użytkowania części budynków zapewniającą: miejsce obsługi podróżnych, czytelnię z wydzielonym miejscem do ładowania telefonów komórkowych i tabletów w sposób tradycyjny (porty USB) i indukcyjnie, kasy biletowe lub automaty, w których można zakupić bilet (umożliwiające płatność e-kartą), zaplecze socjalne
- Modernizację stanu technicznego budynków (w tym odwodnienie, naprawa pokryć dachowych, termomodernizacja, remonty stropów)
- Dostosowanie budynków do obowiązujących przepisów prawa budowlanego i warunków technicznych (w tym budowa nowej klatki schodowej i windy osobowej)
- Modernizację instalacji wraz z przyłączami
- Budowę kotłowni gazowej oraz nowej niskotemperaturowej instalacji c.o.
- Budowę instalacji wentylacyjnej z odzyskiem ciepła (rekuperacja)
- Modernizację oświetlenia na energooszczędne wewnątrz budynków i na zewnątrz (place, dojścia i budynki)
- Modernizację walorów estetycznych
- Budowę systemu monitoringu (kamery stałopozycyjne i inteligentne)
- Dostosowanie budynku do osób niepełnosprawnych, w tym budowa windy osobowej
- Modernizację zagospodarowania terenu dostosowaną do planowanych prac drogowych i infrastrukturalnych oraz połączenie terenu z istniejącą siecią komunikacji publicznej -kolejowej, autobusowej, drogowej, rowerowe szlakami pieszymi (istniejące i planowane ciągi pieszo – rowerowe) umożliwiające dojazd do centrum przesiadkowego.
- Uporządkowanie i nasadzenie zieleni
- Modernizację przejść dla pieszych
- Utworzenie miejsc parkingowych
- Modernizację i budowę dojazdów
- Budowę i przebudowę liniowej i punktowej infrastruktury transportu zbiorowego: budowę przystanku komunikacji – pętla autobusowa (zatoka) oraz zadaszona wiata przystankowa dla oczekujących na środek komunikacji
- Budowę parkingu rowerowego Bike&Ride złożonego z dwóch części – otwartej (stojaki dla rowerów) i zadaszonej (wraz ze stacją naprawy rowerów)
- Modernizację zadaszenia przejścia na perony będącego w bezpośredniej bliskości z budynkiem dworca PKP
- Budowę małej architektury
- Dostosowanie przejścia podziemnego do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zamontowanie trzech platform oraz monitoringu.
Źródło : http://www.bierun.pl/