Tychy kupują 43 autobusy CNG. Bardzo duże zainteresowanie producentów.

 


PKM Tychy otworzyły oferty w przetargu na dostawy 20 autobusów gazowych klasy maxi i 23 pojazdów gazowych klasy mega. Oferty w postępowaniu złożyło w sumie sześciu producentów. Zamawiający planuje przeznaczyć na zakup kwotę w wysokości 62,8 mln zł brutto.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 20 nowych autobusów typu maxi oraz 23 nowych autobusów typu mega zasilanych sprężonym gazem CNG. Zamówienie jest podzielone na dwie części, oddzielnie dla każdego typu pojazdów. W sumie PKM planuje wydać 62,8 mln zł brutto.

Część I zakłada dostawy 20 autobusów typu maxi, zasilanych silnikiem CNG z tyłu pojazdu. Długość pojazdu określono na 11,9-12,2 m, a pojemność na min. 80 osób, z czego min. 20 na miejscach siedzących. Przewidziano klimatyzację oraz 3 lub 4 drzwi w układzie 2-2-2, 1-2-2-2 lub 2-2-2-2. Wartość zamówienia to 20 mln zł netto. Termin składania ofert mija 14 stycznia. O wyborze zdecydują cena (85%), zużycie paliwa (10%) oraz pojemność skokowa silnika (5%). Na dostawy przeznaczono 12 miesięcy.

Tę część PKM wycenia na 22,8 mln zł brutto. Scania zaproponowała kwotę 25,1 mln zł brutto (20,4 mln zł netto), Autosan – 25,7 mln zł brutto (20,9 mln zł netto), MAN – 20,8 mln zł brutto (25,6 mln zł netto) oraz SOR Libchavy – 19,6 mln zł netto (po doliczeniu 23% VAT wychodzi ok. 24,1 mln zł).

Część II zakłada dostawy 23 nowych autobusów typu mega, zasilanych silnikiem CNG znajdującym się z tyłu pojazdu, o długości 17,8-18,75 m. Ich pojemność określono na min. 124 pasażerów, w tym min. 34 na miejscach siedzących. Przewidziano 4 bądź 5 drzwi w układzie 2-2-2-2, 1-2-2-2, 2-2-2-2-2 bądź 1-2-2-2-2. Pojazdy mają być klimatyzowane. Termin składania ofert mija 14 stycznia. O wyborze zdecydują cena (85%), zużycie paliwa (10%) oraz pojemność skokowa silnika (5%). Pierwsza partia sześciu pojazdów ma zostać dostarczona w terminie 1-25 marca 2020 r., a pozostałe pojazdy – między 1 a 25 maja 2020 r.

PKM planuje wydać na tę część kwotę niespełna 40 mln zł brutto. Solaris zaproponował 40,6 mln zł brutto (33,0 mln zł netto), MAN – 39,2 mln zł brutto (31,9 mln zł netto), a SOR – 33,8 mln zł netto (po doliczeniu 23% VAT wychodzi ok. 41,5 mln zł).


Źródło : https://www.transport-publiczny.pl/