Wyniki konkursu pn. Młodzieżowy Budżet Partycypacyjny.
Szanowni Państwo, serdecznie dziękujemy za zgłoszenie wniosków do Młodzieżowego Budżetu Partycypacyjnego! Tak jak powiedział prezydent Andrzej Dziuba: „Dzięki realizacji pierwszej pilotażowej edycji młodzieżowego budżetu partycypacyjnego kolejny raz przekonaliśmy się, że w Tychach mieszka wielu kreatywnych i zaangażowanych w życie naszego miasta młodych ludzi. Dziękuję za tak liczny udział w warsztatach i debatach dot. tworzenia regulaminu budżetu. Szczególnie dziękuję wszystkim, którzy złożyli wnioski oraz przygotowali prezentację promującą swoje pomysły. To Wy jesteście najlepszymi ambasadorami nowych pomysłów na miasto! Mam też nadzieję, że młodzieżowy budżet stanie się skutecznym narzędziem pokazującym, że dobre pomysły mogą stać się rzeczywistością!
Wyniki konkursu pn. Młodzieżowy Budżet Partycypacyjny
Zespół ds. oceny zadań złożonych w ramach konkursu dla tyskich szkół ponadpodstawowych pn. „Młodzieżowy Budżet Partycypacyjny”, któremu przewodniczyła p. Krystyna Rumieniuch – naczelnik Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia wyróżnił trzy zadania, które otrzymały dofinansowanie w wysokości 10 tys. zł:
„Szkolna oaza” – autorzy projektu – Mikołaj Figlarski, Brajan Sporys z Zespołu Szkół nr 1 im. Gustawa Morcinka (7 pkt)
„Kruczek inwestuje w zdrowie!” – autorka projektu – Aneta Machnio z I Liceum Ogólnokształcącego im. Leona Kruczkowskiego (7 pkt)
„Radio o wielu twarzach” – autorzy projektu – Bartosz Strehlau, Julia Paluch, Wiktoria Bryła, Jakub Chłosta, Szymon Byczek z Zespołu Szkół nr 2 (6 pkt)
Jednakże ze względu na wysoką jakość złożonych projektów zgodnie z decyzją prezydenta Andrzeja Dziuby, każdy ze złożonych wniosków otrzyma dofinansowanie. Gratulujemy wszystkim wnioskodawcom i dziękujemy za udział w konkursie!
Wnioski, które również otrzymały dofinansowanie:
„Szkoła sposób na poszerzenie horyzontów” – autor projektu – Patryk Stepaniuk z Zespół Szkół nr 4 im. Janusza Groszkowskiego
„Nowe, sportowe wyzwania na szare szkolne doznania – zakup sprzętu sportowego dla II LO w Tychach” – autorka projektu Sandra Świeczak – z II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Cypriana Kamila Norwida Zespołu Szkół nr 7
„Szafki w szkole” – Julia Szubert z Zespołu Szkół nr 7 im. Janusza Groszkowskiego Zespole Szkół nr 7
„KATHARSIS – aktywne emocje” – autorki projektu – Katarzyna Szczepańska, Wiktoria Pawełczyk z III Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Wyspiańskiego
Przyznając punkty Zespół ds. oceny zadań złożonych w ramach konkursu brał pod uwagę następujące kryteria:
- celowość zadania z punktu widzenia potrzeb młodzieży
- podmiotowość młodzieży (czy w projekcie przewidziano są działania prowadzone samodzielnie przez uczniów?)
- różnorodność grupy (czy projekt zakłada udział uczniów różnych klas)
- innowacyjny charakter zadania.
Źródło : https://razemtychy.pl/