GKS Tychy wśród medialnych liderów.
GKS Tychy to jedna z najbardziej medialnych drużyn w Nice1Liga i PHL. W marcu w prasie, internecie, radiu i telewizji pojawiło się prawie 9000 publikacji. W sumie wszystkie trzy sekcje wypracowały ponad 21 milionów złotych ekwiwalentu reklamowego.To jeden z najlepszych wyników w historii klubu.
W marcu największe zainteresowanie mediów wzbudziła drużyna Ice Girls GKS Tychy, zdobycie przez hokeistów Mistrzostwa Polski i derbowy pojedynek z Ruchem Chorzów.
Na początku marca najwięcej czasu dziennikarze poświęcili przygotowaniom piłkarzy do rundy wiosennej. Po zimowej przerwie zawodnicy w końcu wrócili na boiska Nice1Liga. Media przed pierwszym spotkaniem przypomniały także o kampani teasorowej GKS Tychy w której piłkarze przepraszali za grę w pierwszej części sezonu.
Na początku miesiąca Tychy odwiedzili dziennikarze Weszło. W reportażu tygodnia czytelnicy mogli dowiedzieć się o kilku najciekawszych faktach o Stadionie Miejskim. Prześwietlony został nie tylko sam obiekt. Reporterzy sporo czasu poświęcili także organizacji klubu.
GKS nie zapomniał także o swoich fankach. Z okazji Dnia Kobiet na ulice Tychów wyruszyli piłkarze, którzy wręczali kwiaty oraz zapraszali na mecze.
W połowie marca FIFA przyznała Polsce organizację Mistrzostw Świata U20. Jednym z miast gospodarzy będą Tychy. Informacje o Mundialu na Stadionie Miejskim pojawiły się w ogólnopolskich mediach.
Pod koniec miesiąca tematem numerem jeden nie tylko w Tychach był mecz z Ruchem Chorzów. Na kilka dni przed meczem w prasie, internecie czy telewizji nie brakowało informacji o meczu na który kibice czekali przez 41 lat.
Bardzo dobrym wynikiem może pochwalić się także sekcja hokeja na lodzie. W marcu wygenerowała ona ekwiwalent w wysokości prawie sześciu milionów złotych. W sumie pojawiło się 2591 materiałów. Ogromne zainteresowanie mediów wzbudziła drużyna ICE Girls GKS Tychy. Wejście na żywo z występu dziewczyn prosto ze Stadionu Zimowego zrealizowała ekipaDzień Dobry TVN. Ice Girls pojawiły się m.in w TVP Sport, Teleexpressie, TVP Katowice, TVN i Dzienniku Zachodnim.
Pierwsze strony gazet w ostatnich dniach marca należay do hokeistów. O zdobyciu przez „Trójkolorowych” Mistrzostwa Polski mówiła cała Polska.
Szerokim echem odbił się również rozwój Esportu w klubie. GKS Tychy może pochwalić się Akademią Esportową, drużyną w Counter-Strike, e-zawodnikiem w FIFA i nawiązaniu współpracy z czołową polską drużyną- tomorrow.gg. Na Stadionie Miejskim został otwarty także drugi na świecie Gaming House.
Na brak zainteresowanie nie mogła narzekać sekcja koszykówki. W sumie w mediach pojawiło się ponad 600 publikacji. Najwięcej ukazało się na portalu sportowefakty.wp.pl
Dużo o GKS Tychy mówiło się także w social media. 93% tych treści miała charakter neutralny, 6% pozytywny, a zaledwie 2 % wydźwięk negatywny.
Raport został przygotowany na podstawie danych Instytutu Monitorowania Mediów.
Źródło : http://gkstychy.info/pilka/