Przetarg na linię Katowice – Tychy wreszcie rozstrzygnięty.

 


Porr wygrał przetarg na modernizację linii kolejowej nr 142 Katowice Ligota – Tychy. Rozstrzyganie trwało od maja. Równie długo wybierano także nadzorcę inwestycji.
PKP PLK rozpisały przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 142 z Katowic Ligoty do Tychów już w kwietniu ubiegłego roku. To linia kolejowa alternatywna dla linii nr 139 – bardzo ważnego ciągu, który dość często jest ostatnio remontowany.

Otwarcie ofert odbyło się w maju ubiegłego roku. Najwięcej punktów zdobyła firma Porr, która zaproponowała maksymalne skrócenie robót (do 15 miesięcy), na korzystnym poziomie cenowym. Rozstrzyganie przetargu trwało jednak bardzo długo – wybór wykonawcy usankcjonowany został dopiero wczoraj (30 stycznia).

Porr z kolejnym kontraktem na południu kraju

W międzyczasie wszyscy konkurenci Porru nie przedłużyli ważności wadium, dlatego oferta tego wykonawcy jest już jedyną ważną. – Ponieważ nasza oferta jest jedyną, jeszcze ważną w postępowaniu, nie można spodziewać się jakiegokolwiek odwołania – mówi „RK” Siegfried Weindok, członek zarządu Porr. Umowa ma zostać podpisana w pierwszej połowie lutego.

– Satysfakcjonuje nas bardzo, że zaczynamy nowy rok kolejnym sukcesem akwizycyjnym w branży kolejowej. Duże znaczenie ma dla nas fakt, że jest to, po uzyskanych i rozpoczętych w 2017 roku kontraktach „E30 Jaworzno – Trzebinia”, „E30 Opole Zachodnie – Kędzierzyn” oraz „LK 153 Toszek – Kędzierzyn”, kolejny kontrakt kolejowy na południu Polski, z czego spodziewamy się oczywiście pozytywnych efektów synergii – podkreśla. Warto zauważyć, że firma Porr wywodzi się z Austrii, co też może mieć wpływ na wybór kluczowych kontraktów.

Jest też nadzorca

Niemal równie długo trwało wybieranie podmiotu, który będzie zarządzał inwestycją i ją nadzorował. Otwarcie ofert było w czerwcu, a wykonawcę wybrano dopiero 26 stycznia. Jest to konsorcjum firm Ekocentrum i Wudimeks. Zaproponowało ono kwotę 3,2 mln złotych – ponad dwukrotnie przekraczającą określony na niespełna 1,5 mln zł brutto kosztorys.

Inwestycja realizowana jest w ramach zapisanego w KPK projektu „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice”, w ramach którego – niestety dopiero w przyszłości – powstaną dodatkowe tory dla Śląskiej Kolei Aglomeracyjnej.


Źródło : http://www.rynek-kolejowy.pl/