Tychy będą mieć kolejne trolejbusy od Solarisa.
Wymagany jest silnik trakcyjny o mocy znamionowej od 150 kW do 180 kW. Trolejbus powinien posiadać możliwość zasilania pomocniczego z dodatkowej baterii akumulatorów umożliwiającej przejazd trolejbusu bez zasilania z sieci trakcyjnej na odcinku min. 20 km. Zamawiający przewiduje eksploatację trolejbusów będących przedmiotem zamówienia między innymi do obsługi linii komunikacyjnej biegnącej przez ulice Stoczniowców, Sikorskiego i ewentualnie Dmowskiego, organizowanej przez MZK Tychy, pozbawionych sieci trakcyjnej, z niewielkimi przewyższeniami terenu.
Jak się okazało przed świętami Bożego Narodzenia, jedyną ofertę w postępowaniu złożył Solaris. Wczoraj (15 stycznia) Tyskie Linie Trolejbusowe formalnie rozstrzygnęły postępowanie, wybierając ofertę tego właśnie producenta. Solaris zaoferował kwotę w wysokości 6,9 mln zł brutto. Firma, po podpisaniu umowy, będzie miała dziesięć miesięcy na realizację zamówienia.
Źródło : http://www.transport-publiczny.pl/