Wybudujmy Świetlikowo razem z Allegro i Fundacją Śląskie Hospicjum dla Dzieci.

 


Fundacja Śląskie Hospicjum dla Dzieci działa od 2009 roku. Prowadzi HOSPICJUM DOMOWE DLA DZIECI na terenie Śląska. Obejmuje specjalistyczną, bezpłatną opieką nieuleczalnie chore dzieci w miejscu ich zamieszkania. Aktualnie pod opieką Hospicjum Domowego znajduje się 40 małych pacjentów i ich rodzin.

Obecnie jest niewiele miejsc w Polsce, w których nieuleczalnie chore dzieci mogłyby w ciągu dnia spędzić czas. Tego typu placówki nie są dotowane przez NFZ. Dlatego, wzorem krajów skandynawskich, Fundacja Śląskie Hospicjum dla Dzieci postanowiła stworzyć Świetlikowo: miejsce, w którym nieuleczalnie chore dzieci będą miały zapewnioną bezpłatną, specjalistyczną opiekę oraz kontakt z rówieśnikami.

Rodzice w tym czasie będą mieli szansę „złapać oddech” i odpocząć od trudnej rzeczywistości. Mówimy, że gdy choruje dziecko, to choruje cała rodzina. Z doświadczenia naszego Hospicjum Domowego wiemy, jak bardzo zmęczeni są rodzice ciężko chorych dzieci.

Do akcji budowy Świetlikowa właśnie włączyło się Allegro z charytatywnymi aukcjami, po raz kolejny udowadniając, że technologia może pomóc w rozwiązywaniu ludzkich problemów. Na specjalnej stronie przygotowanej przez Allegro (www.budujemyswietlikowo) można wylicytować:

  • Kalendarze świetlikowe (kalendarz w środku lata z udziałem naszych przyjaciół) – z autografami wszystkich gwiazd;
  • Ponad 160 gier planszowych;
  • Figurkę „Rycerza Świetlikowa” – figurka kolekcjonerska stworzona przez Awaken Realms;
  • Nasze maskotki świetliki;
  • Płyty i książki z autografami naszych gości.

Całość środków zebranych podczas aukcji przeznaczona zostanie wsparcie budowy Świetlikowa – Centrum Opieki Dziennej dla Nieuleczalnie Chorych Dzieci oraz w przyszłości Hospicjum Stacjonarnego dla Dzieci w Tychach.

Inicjatorem aukcji jest jeden z wolontariuszy Świetlikowa – Kamil Cieśla, na co dzień także pasjonat gier planszowych prowadzący kanał YouTube „Przy Stole” na temat niszowych gier.

Początkowo akcja miała być przeprowadzona na kanale YouTube „Przy Stole” pod nazwą #GradlaŚwietlikowa. Pozytywny odzew ze strony fanów i wydawnictw gier tuż po opublikowaniu pierwszego posta sprawił, że akcja nabrała rozmachu. Aukcje postanowiliśmy poszerzyć o Świetlikowe kalendarze oraz maskotki Świetliki, a samą akcją udało się zainteresować również Allegro.

Akcję wspierają na swoich profilach społecznościowych także nasi goście z kart kalendarza m.in. Martyna Wojciechowska, Wojtek Mazolewski, Wojciech Waglewski, Kabaret Młodych Panów, Magdalena Solich, Aleksander Doba, Mela Koteluk, Sebastian Riedel i Cree.


Źródło : http://wiadomosci.onet.pl/