GKS Tychy to jedna z najbardziej medialnych drużyn w Polsce.
W marcu w prasie, internecie, radiu i telewizji pojawiło się ponad 7000 publikacji.W sumie wszystkie trzy sekcje wypracowały prawie 18 milionów złotych ekwiwalentu reklamowego.To jeden z najlepszych wyników w historii klubu.
Na początku marca najwięcej czasu dziennikarze poświęcili przygotowaniom piłkarzy do rundy wiosennej. Na inaugurację GKS Tychy podejmował Górnik Zabrze. W tym czasie derbowy pojedynek był głównym tematem w sportowych mediach. Najwięcej publikacji o GKS ukazało się w „Sport”, a najbardziej aktywnym dziennikarzem był Maciej Grygierczyk. To właśnie ta gazeta wygenerowała największy ekwiwalent.
W marcu nie zapomnieliśmy także o naszych fankach. Z okazji Dnia Kobiet na ulicach miasta rozdawaliśmy kwiaty oraz wręczaliśmy zaproszenia na mecz. To oczywiście nie umknęło uwadze dziennikarzy. O naszej akcji dowiedzieli się widzowie m.in TVN 24, TVP, słuchacze Radia Express i czytelnicy Silesion, Gazety Wyborczej oraz Dziennika Zachodniego.
Największe zainteresowanie mediów wzbudziła jednak prezentacja malucha. O „Trójkolorowym” Fiacie 126 głośno było w całym kraju. Do Tychów zjechały największe redakcje, na czele z TVN 24, TVP, Teleexpressu, Superstacji, Gazety Wyborczej, Dziennika Zachodniego, Super Expressu czy ESKA. TVP wybrała Stadion Miejski do przeprowadzenia relacji na żywo w porannym programie. W sumie o maluchu pojawiło się ponad 100 różnych publikacji!
Pod koniec marca ponownie dał o sobie przypomnieć e-zawodnik GKS Tychy. Patryk „Paniol” Pańka pojawił się w głównym wydaniu Faktów, TVN.
Z kolei w TVN Biznes i Świat kibice mogli dowiedzieć się o przygotowaniach Stadionu Miejskiego do czerwcowego Euro U-21.
Dużo o GKS Tychy mówiło się także w social media. 91% tych treści miała charakter neutralny, 8% pozytywny, a zaledwie 1 % wydżwięk negatywny.
Bardzo dobrym wynikiem może pochwalić się także sekcja hokeja na lodzie. W marcu wygenerowała ona ekwiwalent w wysokości prawie sześciu milionów złotych. Najwięcej czasu poświęcono oczywiście fazie PO. W sumie w mediach pojawiło się ponad dwa tysiące publikacji. Tu liderem był hokej.net.
Poza opisywaniem wydarzeń na tafli, dziennikarze pisali także o konkursie #MojZarostWspieraGKS, hokejowych przesądach czy nietypowym zakładzie pomiędzy Grzegorzem Bednarskim, a Michałem Kotlorzem.
Jeden z lepszych wyników w historii zanotowała także koszykarska sekcja GKS Tychy. W marcu wypracowała ona ekwiwalent na poziomie prawie czterech milionów złotych. W sumie w mediach pojawiło się prawie dwa tysiące publikacji. Najbardziej aktywnym dziennikarzem był Patryk Neumann, a największy zysk wygenerował portal sportowefakty.pl
O GKS Tychy kibice kilka razy w tygodniu mogą usłyszeć także w Radio Express. Przed każdym meczem słuchacze mają szansę zdobyć bilety.
Raport został przygotowany na podstawie danych Instytutu Monitorowania Mediów.
Źródło : http://gkstychy.info/