PKM Tychy rozbuduje stacje CNG.
Jeżeli chodzi o przewoźników autobusowych w Polsce, pierwsze miejsce zajmuje PKM Tychy z 75 pojazdami, które wyprzedza Rzeszów z 70 takimi pojazdami. Dalsze lokaty należą do Częstochowy (40 hybryd) i Radomia (38 pojazdów).
Jedną z barier rozwoju pojazdów na paliwa alternatywne jest niedostatecznie rozwinięta infrastruktura. W Unii Europejskiej założono, że powinna powstać sieć stacji tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG), gdzie odległości między obiektami nie będą przekraczać 150 kilometrów. Stacje tankowania skroplonego gazu ziemnego powinny natomiast znajdować się co 400 km wzdłuż tras transportowych.
W Polsce znajduje się natomiast 26 stacji CNG – pod tym względem zajmujemy 11. miejsce w Europie. – To zdecydowanie za mało. Mamy stację, wybudowaną przez PGNiG. Przyjeżdża do nas dosyć duża liczba klientów zewnętrznych, którzy – jadąc tranzytem – mają kłopot, żeby znaleźć stację CNG – mówi Bogdan Marczyk, specjalista ds. technicznych PKM Tychy. Stacja ta wyposażona jest w dwa kompresory o łącznej wydajności 1200 m3 na godzinę, dwa dystrybutory do szybkiego ładowania i osiemnaście stanowisk dowolnego tankowania.
W zeszłym roku sprzedaż CNG na potrzeby PKM kształtowała się na poziomie 2,1 mln Nm3, natomiast na potrzeby zewnętrznych odbiorców – 267 tys. Nm3. W tym roku zapotrzebowanie PKM wyniesie już 2,8 mln Nm3. To nie koniec wzrostów, gdyż przedsiębiorstwo planuje zakup kolejnych pojazdów CNG. W 2024 r. według założeń PKM kupi w skali roku ponad 4,5 mln Nm3. – W 2018 r. planujemy rozwój infrastruktury. Mamy zaplanowaną mobilną stację CNG oraz budowę stacji LCNG – zapowiada Marczyk.
Źródło : http://www.transport-publiczny.pl/