Działająca od kilku lat aplikacja Treespot Tychy zyskała właśnie nową funkcjonalność. Teraz mieszkańcy korzystający z tego mobilnego przewodnika, mogą zgłosić usterki w miejskiej infrastrukturze – np. niesprawną latarnię, dziurę w drodze, zdewastowany przystanek czy dzikie wysypisko śmieci. Zgłoszenia trafią do odpowiednich służb.
Do tej pory Treespot Tychy była wykorzystywana głównie jako mobilny przewodnik miejski, zarówno dla odwiedzających Tychy, jak i dla jego mieszkańców poszukujących aktualnych informacji o ciekawych miejscach i wydarzeniach w mieście. Teraz jej zaktualizowana wersja zawiera moduł „Zgłoś usterkę”.
Wystarczy mieć przy sobie telefon komórkowy z zainstalowaną darmową aplikacją. – Po uruchomieniu aplikacji wybieramy moduł „Zgłoś usterkę”, a następnie odpowiednią kategorię. Następnie przechodzimy do jednej z wielu podkategorii np. niedrożny wpust uliczny, uszkodzony przystanek, niedziałające oświetlenie, niesprawna sygnalizacja, dzikie wysypisko. Robimy bądź wklejamy z telefonu wcześniej zrobione zdjęcie, opisujemy krótko problem, podajemy adres mailowy i gotowe – wyjaśnia Miłosz Stec, zastępca prezydenta Tychów.
Podanie adresu mailowego jest niezbędne, by zgłoszenie zostało przekazane do realizacji. Tylko kliknięcie w link, przesłany na podany przez zgłaszającego adres mailowy uruchomi całą procedurę, a zgłoszenie trafi do odpowiedniego wydziału zajmującego się daną kategorią zgłoszeń m.in. Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych, Miejskiego Zarządu Komunikacji, Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów, Straży Miejskiej czy Tyskiego Zakładu Usług Komunalnych.
Zgłoszenia można składać zarówno za pomocą aplikacji, jak i strony zglosusterke.umtychy.pl. W obu przypadkach wnioski przez odpowiednie wydziały zostaną rozpatrzone pod kątem możliwości naprawy problemu i zostanie im nadany odpowiedni status do załatwienia. Postęp w sprawie można obserwować na stronie internetowej.
– Z lewej strony ekranu znajdują się kategorie zgłoszeń, po wybraniu których można odszukać interesujące nas zgłoszenie. Jego status (przyjęte do realizacji, odrzucone, zrealizowane) znajduje się pod tytułem. Za każdym razem, gdy zmieni się status naszego zgłoszenia, będziemy otrzymywać powiadomienie mailowe o tym fakcie. Można także dopisać się do powiadomień dotyczących usterek, które zostały zgłoszone już przez kogoś innego – dodaje Miłosz Stec.
Aplikacja Treespot Tychy jest bezpłatna i dostępna na urządzeniach z systemami Android, iOS i Windows Phone. Nową zaktualizowana wersję możemy pobrać z Google Play, a w ciągu najbliższego tygodnia pojawi się także w sklepach App Store i Windows.
Źródło : http://wiadomosci.onet.pl/
Do tej pory Treespot Tychy była wykorzystywana głównie jako mobilny przewodnik miejski, zarówno dla odwiedzających Tychy, jak i dla jego mieszkańców poszukujących aktualnych informacji o ciekawych miejscach i wydarzeniach w mieście. Teraz jej zaktualizowana wersja zawiera moduł „Zgłoś usterkę”.
Wystarczy mieć przy sobie telefon komórkowy z zainstalowaną darmową aplikacją. – Po uruchomieniu aplikacji wybieramy moduł „Zgłoś usterkę”, a następnie odpowiednią kategorię. Następnie przechodzimy do jednej z wielu podkategorii np. niedrożny wpust uliczny, uszkodzony przystanek, niedziałające oświetlenie, niesprawna sygnalizacja, dzikie wysypisko. Robimy bądź wklejamy z telefonu wcześniej zrobione zdjęcie, opisujemy krótko problem, podajemy adres mailowy i gotowe – wyjaśnia Miłosz Stec, zastępca prezydenta Tychów.
Podanie adresu mailowego jest niezbędne, by zgłoszenie zostało przekazane do realizacji. Tylko kliknięcie w link, przesłany na podany przez zgłaszającego adres mailowy uruchomi całą procedurę, a zgłoszenie trafi do odpowiedniego wydziału zajmującego się daną kategorią zgłoszeń m.in. Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych, Miejskiego Zarządu Komunikacji, Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów, Straży Miejskiej czy Tyskiego Zakładu Usług Komunalnych.
Zgłoszenia można składać zarówno za pomocą aplikacji, jak i strony zglosusterke.umtychy.pl. W obu przypadkach wnioski przez odpowiednie wydziały zostaną rozpatrzone pod kątem możliwości naprawy problemu i zostanie im nadany odpowiedni status do załatwienia. Postęp w sprawie można obserwować na stronie internetowej.
– Z lewej strony ekranu znajdują się kategorie zgłoszeń, po wybraniu których można odszukać interesujące nas zgłoszenie. Jego status (przyjęte do realizacji, odrzucone, zrealizowane) znajduje się pod tytułem. Za każdym razem, gdy zmieni się status naszego zgłoszenia, będziemy otrzymywać powiadomienie mailowe o tym fakcie. Można także dopisać się do powiadomień dotyczących usterek, które zostały zgłoszone już przez kogoś innego – dodaje Miłosz Stec.
Aplikacja Treespot Tychy jest bezpłatna i dostępna na urządzeniach z systemami Android, iOS i Windows Phone. Nową zaktualizowana wersję możemy pobrać z Google Play, a w ciągu najbliższego tygodnia pojawi się także w sklepach App Store i Windows.
Źródło : http://wiadomosci.onet.pl/