Tyskie przedszkola w Międzynarodowym Programie Powszechnej Dwujęzyczności.

 


Dzięki wsparciu finansowemu Miasta Tychy, 21 tyskich przedszkoli wraz z inauguracją nowego roku szkolnego 2021/2022 przystąpi do Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci”.

Ideą programu jest umożliwienie dzieciom na wczesnym etapie rozwoju, poprzez zabawy językowo – muzyczno – ruchowe (indywidualne i grupowe) oraz stały, codzienny kontakt z językiem angielskim i jego nauczanie równolegle do języka polskiego, po to, by dzieci mogły porozumiewać się w tym języku w sposób równie naturalny, co w języku ojczystym.

– Korzyści wynikające z powszechnej znajomości języka angielskiego czy jakiegokolwiek języka obcego są bezdyskusyjne. Dwujęzyczność poprawia koncentrację, podzielność uwagi i pamięć, rozwija zdolności analityczne i empatyczne oraz pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną. W konsekwencji sprawia, że dzieci osiągają lepsze wyniki w nauce, lepiej adaptują się w społeczeństwie.  Dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć finansowo nasze przedszkola, by mogły wziąć udział w tym międzynarodowym projekcie – mówi Maciej Gramatyka – z-ca prezydenta Tychów ds. społecznych.

Pedagodzy podkreślają, że pró cz samych umiejętności językowych dwujęzyczność wiąże się także z licznymi korzyściami dla intelektu, psychiki i zdrowia dziecka. Mózg otrzymuje zdrową dawkę treningu, a przy tym wiedzę i umiejętności, które na tym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie.

Międzynarodowym Programem Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” zostaną pilotażowo objęte dzieci w grupach wybranych przez dyrektorów przedszkoli, natomiast w dalszej perspektywie, gdy program spełni pokładane w nim oczekiwania, jego realizacja zostanie rozszerzona także na pozostałe grupy dzieci.

Programem objętych zostanie ok. 700 dzieci. Miasto Tychy na realizację Programu Powszechnej Dwujęzyczności przeznaczyło blisko 100 tys. złotych.


Źródło : http://umtychy.pl/