Sezon Samochodowych Mistrzostw Tychów zakończony.

 


W niedzielę 10 listopada na torze testowym FCA w Bieruniu odbyła się ostatnia rudna tegorocznych Samochodowych Mistrzostw Tychów. Losy mistrzowskich tytułów rozgrywały się przy prawdziwie jesiennej, deszczowej pogodzie.

Do ósmej rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów przystąpiło aż 80 załóg. Przed finałowymi zawodami w niektórych klasach różnice punktowe były minimalne, co gwarantowało zaciętą walkę i wielkie emocje.

W klasie 4, przeznaczonej dla najmocniejszych samochodów po raz ósmy w tym roku triumfował Artur Kobiela, pilotowany przez Kamila Walę. Kierowca subaru imprezy nie dał żadnych szans rywalom i pewnie sięgnął po koronę mistrza Tychów w tym sezonie. Zaledwie 6 s. za zwycięzcą finiszowali Łukasz Kobiela i Łukasz Kuś (mitsubishi lancerevo IX), a podium uzupełnili Szymon Witos i Maciej Przybylski (mitsubishi lancer). W klasyfikacji końcowej Witos zajął drugą pozycję, a na trzecie miejsce wskoczył Michał Jelonek (subaru impreza), który ostatnią rundę ukończył na piątej pozycji.

Sebastian Bojdoł i Andrzej Mrowczyk (renault clio rs) byli najszybszą załogą w klasie 3. Wyprzedzili na mecie dwie hondy civic: Dawida Tomalę z Pauliną Kempką i Marcina Dudarewicza z Pawłem Pieronkiewiczem. Na szóstej pozycji finiszowali Hubert Laśkiewicz i Martyna Kruk (renault clio) – to wystarczyło im by zapewnić sobie mistrzostwo Tychów w klasie. Wicemistrzami zostali Dawid Grzebinoga z Kamilem Gamżą i Grzegorz Ira z Damianem Drobem.

Czwarte zwycięstwo z rzędu w klasie 2 zapewniło tytuł mistrza Tychów Kajetanowi Świdrowi, pilotowanemu przez Mateusza Solarczyka (honda civic). Drudzy na mecie niedzielnych zawodów byli Grzegorz i Agnieszka Dobrzańscy (honda civic). Trzecie miejsce należało do załogi Romuald Stasik/Grzegorz Pękala (citroën c2) – oni też sięgnęli po tytuł wicemistrzowski. Trzecie miejsce w końcowej klasyfikacji sezonu zajęli Szymon Gańczarczyk i Anna Dziendziel.

Łukasz Semik i Miłosz Górny (fiat seicento) wygrali rywalizację w klasie I. Za nimi finiszowali Paweł Oślak Michał i Kociołek (fiat seicento) oraz Tomasz Sanecznik i Judyta Sanecznik (suzuki swift). W klasyfikacji końcowej tytuł przypadł Nikodemowi Sokołowi, drugi był Semik a trzecie miejsce zajął Oślak.

Tylko jeden punkt w klasyfikacji dzielił przed finałową rundą dwóch pretendentów do mistrzostwa w klasie CENTO (fiat cinquecento i seicento). Lider tabeli – Wojciech Najgrodzki, pilotowany przez Pawła Matusika – nie zmarnował okazji i w zaciętej walce pokonał rywala o 0,42 s. i sięgnął po mistrzowską koronę. Krzysztof Wadas i Damian Goniewicz zajęli drugą pozycję i takie same miejsce klasyfikacji końcowej. Adam Pawłowski i Jakub Najgrodzki dojechali do mety na trzeciej pozycji. W tabeli końcowej trzecie miejsce przypadło Grzegorzowi i Jackowi Myszom.

Wśród citroënów i peugeotów (klasa PPC) najszybciej trasę pokonała załoga Leszek Komenda/Kamil Nowak (citroënsaxo). Kolejne pozycję zajęli Krzysztof Bednarski i Jakub Siemaszko (peugeot 106) oraz Michał Wasilewski i Janek Listewnik (citroënsaxo). Zwycięstwo Komendy zapewniło mu tytuł mistrzowski w tegorocznych rozgrywkach. Drugi był Łukasz Sternal a trzeci Krzysztof Bednarski.

Piotr Kapusta z Grzegorzem Grzybkiem (bmw e36) przypieczętował tytuł mistrzowski w klasie RWD zwycięstwem w ostatniej rundzie. Drugie miejsce w zawodach zajęli Wojciech Honkisz i Jakub Rozmus (bmw e30) a trzecie przypadło załodze Artur Woźniak/Mirosław Turchan (polonez caro). W klasyfikacji końcowej za Kapustą znaleźli się Daniel Cichopek i Paweł Rączka.

W klasie samochodów elektryczny GO+EAUTO od początku faworytami byli Przemysław i Magdalena Gwioździk – zwycięstwem w ostatniej rundzie zapewnili sobie tytuł mistrzowski. Waldemar Cioć i Monika Cioć zajęli drugą pozycję, ale w klasyfikacji końcowej nie zdołali wyprzedzić Jakuba Spirydoniuka. Trzeci na mecie niedzielnych zawodów byli Piotr Galus i Magda Mizera. Choć czołówka tej klasy była zdominowana przez fiaty 500 e, na starcie ostatniej rundy pojawił się nowy samochód – chevrolet spark.

W klasie Gość zawody wygrali Jacek Polok i Bartek Rabsztyn (ford fiesta), ale wzrok widzów przyciągała replika B-grupowego audi quattro, który do zawodów wystartował Grzegorz Olchawski – kultowa rajdówka z lat 80. XX w. robiła znakomite show na trasie.

Samochodowe Mistrzostwa Tychów już za nami, ale to nie koniec aktywności na torze FCA w Bieruniu. W pierwszy dzień grudnia Automobilklub Ziemi Tyskiej organizuje Barbórkę Tyską – imprezę zamykającą motorsportowy sezon w naszym mieście.


Źródło : http://www.azt.tychy.pl/