Nowe tyskie trolejbusy to Solarisy Trollino 12 czwartej generacji. Pojazdy są niskopodłogowe, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i klimatyzowane. Dzięki litowo-tytanowym bateriom trakcyjnym mogą przejechać ok. 30 km bez podłączenia do sieci trakcyjnej.

Nowe trolejbusy z dodatkowym zasilaniem z baterii trakcyjnej będą docelowo wykorzystywane na nowej linii G i zmodyfikowanej E, których trasa pobiegnie ul. Sikorskiego, obok tyskiego Parku Wodnego. Obecny tabor trolejbusowy nie pozwala na obsługę komunikacyjną tej części miasta, bo nie ma tam sieci trakcyjnej.

Każdy z trzech kupionych przez TLT trolejbusów kosztował ponad 1,85 mln zł netto. Pierwotnie wszystkie miały zostać przywiezione do Tychów do 22 listopada ub. roku. Ostatecznie do końca 2018 r. dotarły dwa, trzeci został przywieziony na specjalnej naczepie w sobotę.

Zakup trolejbusów jest w trzech czwartych finansowany ze środków unijnych z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Trolejbusy w Tychach kursują nieprzerwanie od ponad 35 lat. W mieście funkcjonuje obecnie 6 linii oznaczonych literami od A do F. Całkowita długość trakcji trolejbusowej to prawie 36 km. Trolejbusy kursują w śródmieściu Tychów, rocznie wykonując ponad 1,3 mln tzw. wozokilometrów. Obecnie po tyskich ulicach jeżdżą 22 trolejbusy.