Silniki PureTech będą produkowane w Tychach.

 


Fabryka w Tychach będzie produkowała silniki PureTech koncernu PSA. Montaż benzynowych jednostek w Polsce, rozpocznie się już w przyszłym roku.

Grupa PSA ogłosiła, że od roku 2019 podwoi produkcję turbodoładowanych silników PureTech. Jednostki już trzykrotnie zostały docenione przez ekspertów, zdobywając tytuł „Engine of the Year”. Od przyszłego roku za montaż PureTechów będzie odpowiedzialny zakład zlokalizowany w Tychach. Wprowadzenie silników na linie montażowe w Tychach, ma sprostać zapotrzebowaniu na zamówienia samochodów marki Opel/Vauxhall, które bazują na płytach podłogowych francuskiego koncernu i posiadają układy napędowe PSA. Jest to również część planu mającego na celu przeniesienie produkcji komponentów jak najbliżej fabryk samochodów. Jednostki PureTech od 2019 roku będą montowane również z fabryce z Szentgotthárd na Węgrzech.

Powstała w latach 90. fabryka w Tychach zajmowała się produkcją jednostek napędowych japońskiego Isuzu. W roku 2013 zakłady znajdujące się w Gliwicach i Tychach zostały połączone w jedną spółkę i już wtedy pojawiły się pierwsze plany modernizacyjne. Gdy Grupa PSA przejęła Opla, losy zlokalizowanego na śląsku zakładu stanęły pod znakiem zapytania. Teraz wiemy, że praca fabryki zostanie zreaktywowana w przyszłym roku. Linie montażowe przeszły modernizacje, zwiększono również powierzchnię produkcyjną. Wymieniono maszyny i urządzenia. Nieoficjalnie mówi się, że produkcja w Tychach może sięgać nawet 400 tys. silników rocznie.

„Dzięki tej inwestycji zakład w Tychach znacznie wzmacnia swoją pozycję, stając się producentem doskonałych, nowoczesnych i wielokrotnie nagradzanych silników, stosowanych w szerokiej gamie pojazdów. Dzięki uruchomieniu produkcji w 2019 roku osiągniemy wysoką konkurencyjność zakładu i zapewnimy pracownikom stabilną przyszłość, co jest jednym z kluczowych aspektów naszej działalności” – powiedział dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland, Andrzej Korpak.

Zmiany są częścią planu optymalizacji bazy produkcyjnej w Europie. Oprócz podwojenia liczby montowanych jednostek PureTech, koncern PSA zamierza zwiększyć produkcję przekładni. W związku z tym automatyczne skrzynie biegów EAT6 na licencji Aisin, będą montowane w Valenciennes we Francji od 2020 roku. Aby sprostać zapotrzebowaniu na samochody klasy wyższej oraz modele dostawcze, firma rozwinie również produkcję manualnych skrzyń biegów ML w fabryce Metz-Borny we Francji i przekładni MB6 w zakładzie w Aspern w Austrii.

Kolejne zmiany są związane z elektryfikacją gamy modelowej Grupy. Od roku 2025, 100 proc. samochodów koncernu PSA będzie oferowanych z jednostkami elektrycznymi. Pod bezemisyjne silniki przygotowywany jest zakład Trémery we Francji. Montaż rozpocznie się w 2019 roku.


Źródło : http://www.francuskie.pl/