Transgór jedynym chętnym na gazową linię PKM Tychy.

 


Wraz z końcem kwietnia 2017 r. tyskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej ogłosiło przetarg na 3-letnią obsługę linii 536 łączącej Tychy z Mysłowicami, po której maja jeździć tylko autobusy CNG. Planowany termin realizacji usługi to 1 lipiec 2017 roku – 31 grudzień 2020 r.

Przewoźnik oszacował wartość zamówienia na 7 497 088 PLN brutto, co daje stawkę 6,52 zł/wzkm.

8 czerwca miało miejsce otwarcie ofert w tym postępowaniu i okazało się, że jedynym chętnym na linię 536 jest prywatna spółka Transgór z Mysłowic. Przewoźnik zaproponował za to zadanie 6 831 000 PLN brutto, co dało stawkę 5,94 zł/wzkm brutto / 5,50 zł/wzkm netto. Czyli zmieścił się w budżecie.

Zaproponowana przez Transgór flota to dwa gazowce klasy MAXI z 2015 roku i dwa także klasy MAXI z 2017 roku. To oznacza, że jeżeli oferta Transgóru zostanie wybrana przez PKM, to na linii 536 zobaczymy najnowsze pojazdy przewoźnika, czyli dwa Solarisy Nowe Urbino 12 CNG, o których wspominaliśmy TUTAJ. To pierwsze na całym świecie pojazdy gazowe z IV generacji polskiego producenta przekazane do klienta.

Przypomnijmy, że PKM przewiduje na linii do Mysłowic pracę przewozową na poziomie 1,15 mln wzkm, z możliwością rozszerzenia jej niezależnie od zamawiającego. Zgodnie z SIWZ zamawiający wymagał 4. autobusów typu B – zasilanych CNG i w pełni niskopodłogowych, w tym 3 szt. wyprodukowanych minimum w 2015 roku (spełniające normy emisji spalin Euro 6) oraz 1 szt. powyżej 2009 roku, spełniającej min. normy emisji spalin EEV. Pojazdy przy maksymalnej długości 13m mają mieć pojemność 82 pasażerów, z czego min. 20 miejsc siedzących. Autobusy mają mieć jednolite żółte barwy.

Ponadto pojazdy powinny być wyposażone m.in. w siedzenia z miękką wkładką, system bezprzewodowego dostępu do internetu poprzez router Wi-Fi, tablice elektroniczne, układ drzwi wejściowych 2-2-2 o szerokości drzwi min. 1200 mm, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej o mocy min. 25kW, sprawny monitoring, telefon z odbiornikiem GPS pod aplikację kiedyprzyjedzie.pl, instalację na potrzeby montażu systemu ŚKUP.

To kolejne już postępowanie – po liniach mikrobusowych – organizowane przez spółkę PKM Tychy. Z kolei w przeszłości warto nadmienić, że wcześniej tę linię (na skróconej relacji) obsługiwał właśnie mysłowicki Transgór gazowymi autobusami MAN i to do 30 czerwca 2015 roku.

Warto również nadmienić, że tyski przewoźnik rozpoczął dialogi techniczne na zakup gazowych autobusów klasy MINI, MIDI, MAXI i MEGA napędzanych gazem ziemnym CNG. Tym samym to Tychy stają się gazowym zagłębiem na mapie transportu miejskiego w Polsce.


Źródło : http://infobus.pl/