Raport piłkarski.

piłka nożna i bramkaNa chwilę przed pierwszymi meczami ligowymi szczebla centralnego w sezonie 2016/17, PZPN zaprezentował „Raport dotyczący organizacji i stanu bezpieczeństwa meczów piłki nożnej szczebla centralnego PZPN. Sezon 2015/16”.

Przygotowany przez Departament Organizacji Imprez, Bezpieczeństwa i Infrastruktury PZPN dokument powstał na podstawie raportów Delegatów Meczowych PZPN oraz Klubowych Koordynatorów ds. Współpracy z Kibicami (SLO), które stanowią oficjalną dokumentację meczową spotkań Ekstraklasy oraz I i II ligi.

Jest to już piąty raport publikowany w formie zestawień tabelarycznych i wykresów, natomiast trzeci obejmujący swoją perspektywą cały sezon. Tym samym możemy odnaleźć w nim zmiany i tendencje, jakie zaszły w standardach organizacji meczów pomiędzy sezonami 2014/15 i 2015/16. W raporcie możemy pozyskać informacje na temat m.in.: frekwencji, oceny stadionowych kiosków gastronomicznych, dostępności obiektów dla osób niepełnosprawnych, warunków pracy mediów, incydentów stadionowych czy też organizacji wejścia kibiców na obiekt.

Z raportu między innymi dowiemy się o tym, że:

• Na wszystkich szczeblach rozgrywek nastąpił wzrost frekwencji. Każdy mecz w Ekstraklasie zgromadził średnio 799 widzów więcej niż w poprzednim sezonie – w I lidze średnio 112 widzów więcej, zaś w drugiej lidze średnio 419 widzów więcej.

• Najwyższe średnie frekwencje w poszczególnych klasach rozgrywkowych osiągnęły kluby: Legia Warszawa (21 201 widzów / mecz), Arka Gdynia (5 968 widzów / mecz) oraz GKS Tychy (6 337 widzów na mecz).

• Rekordy frekwencji na poszczególnych szczeblach rozgrywek padły podczas meczów Lech Poznań – Legia Warszawa (41 567 widzów), Arka Gdynia – Chrobry Głogów (11 503 widzów), GKS Tychy – Raków Częstochowa (11 026 widzów).

• Do najbardziej gościnnych klubów należały: Legia Warszawa (10 539 przyjętych kibiców gości), GKS Katowice (1 684 przyjętych kibiców gości) oraz GKS Tychy (1 630 przyjętych kibiców gości).

• Do najliczniejszych grup kibiców podróżujących za swoją drużyną należały Legia Warszawa (11 046 kibiców na wyjazdach), Arka Gdynia (2 831 kibiców na wyjazdach) oraz Radomiak Radom (1 735 kibiców na wyjazdach).

• Z sezonu na sezon wzrasta liczba meczów w Ekstraklasie, w których uczestniczą kibice drużyny gości – 63% meczów w sezonie 2015/16 odbyło się przy udziale kibiców drużyny gości.

• Średni czas wpuszczania kibiców gości na stadion w sezonie 2015/16 wyniósł 41 min. w Ekstraklasie i był krótszy o 6 min. w porównaniu do poprzedniego sezonu, zaś w I i II lidze wyniósł 21 minut.

• Jeśli kibice podążali za swoją drużyną na mecz wyjazdowy to w grupie średnio: 239 osób (Ekstraklasa), 55 osób (I liga), 36 osób (II liga).

• W ogólnej ocenie organizacji meczów trzy kluby Ekstraklasy oraz trzy kluby I ligi uzyskały ocenę 5.0 i więcej (w skali szkolnej): Podbeskidzie Bielsko-Biała, Lechia Gdańsk, Korona Kielce, Miedź Legnica, Wigry Suwałki i Arka Gdynia.

• Najlepiej ocenianymi spikerami na poszczególnych szczeblach rozgrywek byli spikerzy klubów Korona Kielce, Wigry Suwałki oraz GKS Tychy.

• Najlepiej ocenianymi kierownikami ds. bezpieczeństwa na poszczególnych szczeblach rozgrywek byli kierownicy klubów: Podbeskidzie Bielsko-Biała, Miedź Legnica / Wigry Suwałki oraz Stal Mielec / Wisła Puławy.

• Zaledwie 7 klubów szczebla centralnego wciąż nie posiada Klubowego Koordynatora ds. współpracy z kibicami (2 kluby w I lidze, 5 klubów w II lidze)

• Władze samorządowe Lubina aż 9 krotnie kwalifikowały mecze Zagłębia Lubin jako mecze podwyższonego ryzyka w Ekstraklasie.

• Najwyższe oceny w kategorii Fair Play na poszczególnych szczeblach rozgrywek uzyskały kluby: Termalica Bruk-Bet Nieciecza, Wigry Suwałki oraz Legionovia Legionowo.

 


Źródło : www.pzpn.pl